1454902

Honda CB1000R 2021

Varenr:1567350
Leveringstid ca 0 dager

Pris 216 990,-

Omkostninger på 2990,- Tilkommer.

 

(Sendes fraktfritt til nærmeste terminal ved bestilling på denne siden)

 Ønsker du finansiering? Vi tilbyr finansiering fra Gjensidige fra 0,- kontant inntil 10år. Vi hjelper deg gjerne!

 

 

Da CB1000R kom som en omfattende modellfornyelse til 2018, var det en motorsykkel som virkelig skilte seg ut fra mengden. Resultatet ble en Hard-core streetfighter blandet med retro-industriell minimalisme, naken sportssykkel og rå café-racer. Til 2020 fikk den noen kosmetiske oppdateringer, mens den til 2021 får en rekke nye elementer.

Visuelt byr 2021-utgaven på mer aggressive linjer og nye detaljer som den eksponerte aluminiumsrammen, radiatorhylsene og luftboksdekslene som gir en helhetlig harmoni. Den lett gjenkjennelige runde frontlykten sitter nå i en dråpeformet holder mellom gaflene. Instrumenteringen har også fått en oppgradering, og består av en fem tommers TFT-skjerm i farger. Her kan hastighet/rpm vises på fire ulike måter– i henhold til førerens preferanser – så vel som drivstoffmåler/forbruk, kjøremodus/motorinnstillinger og Shift Up-indikator. Betjeningen skjer via knapper på venstre styrehalvdel.

Kraftfull motor
Motoren stammer fra racingmonsteret CBR1000RR og gir en stor dose av både effekt og moment. I CB1000R gir den 998 kubikk store motoren 143 hestekrefter ved 10 500 rpm og 104 Nm ved 8 250 rpm. Til 2021 er PGM-FI optimalisert for jevnere kraftlevering av forbedret respons. Motoren oppfyller nå dessuten EURO5-miljøkravene og bensinforbruket ligger på 17,1 km/l (0,58 liter per mil).

Throttle By Wire-systemet gjør det mulig for føreren å få maksimal kontroll over den kraftfulle motoren ved hjelp av tre kjørenivåer (RAIN, STANDARD, SPORT) pluss 1 USER-modus. Det er i alt tre nivåer av Engine Power (P), Engine Brake (EB) og Honda Selectable Torque Control (HSTC) tilgjengelig. HSTC kan også deaktiveres.

Chassis og demping
Til 2021 er chassis uendret og består av en mono-backbone stålramme. Akselavstanden er på 1455 mm og vekten er på 212 kilo – fordelt på 48,5 prosent foran og 51,5 prosent bak. Den justerbare framgaffelen er en Showa Separate Function Fork Big Piston unit (SFF-BP). Den inneholder all demperfunksjonaliteten i ett bein, noe som reduserer vekt, mens den leverer komfort og kontroll ved mange ulike kjøreforhold. Showa-bakdemperen kan justeres når det gjelder forspenning og returdemping.

CB1000R har ellers fått autokansellerende Emergency Stop Signal-funksjon som setter på hurtigblinkende varsellys når ABS-modulatoren oppdager hard bremsing. Målet er å raskt varsle andre kjøretøy om den kraftige innbremsingen.

The Black Edition
Mens den nye CB1000R er en skjønnhet i seg selv, har Hondas ingeniører tatt det hele flere steg videre med en helt ny Black Edition. Med en håndbyggget custom-look, starter Black Edition sin ferd på samme produksjonslinjen som CB1000R, men tar en omvei inn i et litt mer mørkere estetisk territorium hvor den også får litt ekstra og godt passende tilbehør. Bortsett fra noen aluminiumsdetaljer er det aller meste svart. Deep Graphite Black-lakk pryder bensintanken og saldekselet. Ellers er quickshifter standard og en unik CB-logo setter prikken over i-en.

Tilbehør
Det er et stort utvalg av Honda Genuine Accessories tilgjengelig for 2021-utgaven av CB1000R. Listen over tilbehøret består av: Tank Pad, vindskjerm, saldeksel, forskjerm, Alcantara-sal, styreender, motordeksel, radiatorgrill, hjulstriper, varmehåndtag, quickshifter, bagasjefeste, salveske og tankveske. 

Produktinformasjon

Førerkortklasse A/Tung MC
Gruppe 1 Kjøretøy
Gruppe 2 MC kjøretøy
Gruppe 3 Honda MC kjøretøy
Segment Naked