Ofte stilte spørsmål

 

 

Bestilling og betaling

Hvordan avbestiller/endrer jeg en ordre?

Kan jeg betale med faktura?

Kan jeg delbetale min bestilling, og hvordan fungerer det? 

Hva betyr de forskjellige lagerstatusene?

 

 

Levering

Hvor kan jeg spore min bestilling?

Hvor lang tid tar det før jeg får bestillingen min?

Varen jeg mottok ble skadet i transport. Hva gjør jeg? 

 

 

Min konto

Jeg har glemt mitt passord

Jeg har fått en rabattkode, hvordan bruker jeg den?

Jeg tror jeg har en konto hos dere fra før av, men jeg er ikke sikker

 

 

Retur

Jeg ønsker å returnere en vare, hva bør jeg gjøre?

Jeg har returnert en vare, når får jeg pengene tilbake?

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Hvor lang tid tar det før jeg får bestillingen min?

Normal leveringstid på lagervare er 1-3 dager avhengig av leveringssted.

Iblant må varer hentes fra fjernelager eller bestilles, leveringstiden kan da variere.

Her finner du en oversikt over de forskjellige lagerstatusene våre, og hvor lang leveringstid du kan forvente.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

Hvor kan jeg spore min bestilling?

Du kan spore din bestilling ved å logge inn i nettbutikken vår, deretter gå til "min side" og velg "ordrehistorikk"

Du kan også trykke her for å gå rett til sporing.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Jeg ønsker å returnere en vare, hva bør jeg gjøre?

Vi ønsker at du som kunde skal være 100% fornøyd. Derfor gir vi 60 dagers åpent kjøp på vår nettbutikk.

Når vi sender din bestilling, får du automatisk en retursendings-lapp sendt på e-post samt en guide til retur.

Guiden finner du også her

 

Det er viktig at emballasje og lapper er intakt og at varen er ubrukt.

NB! Angrerett/åpent kjøp gis ikke på spesialbestilte varer som ikke lagerføres, heller ikke på elektriske komponenter.

Oppkrav aksepteres ikke på retursendinger. 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Jeg har returnert en vare, når får jeg pengene tilbake?

Normalt tar dette 5-10 dager avhengig av hvilken betalingsløsning du valgte ved bestilling.

Skulle det mot formodning ikke dukke opp, ta kontakt med oss. 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Hvordan avbestiller/endrer jeg en ordre?

For å endre/avbestille en ordre må du kontakte oss, dette kan gjøres på telefon 69137171 eller ved å sende oss en mail til info@agmshop.no

Om din ordre ikke er fakturert og sendt, kan den slettes.

Er din ordre allerede sendt er det dessverre ikke mulig å avbestille, benytt deg da av vår returløsning.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg har glemt mitt passord

Gå til "logg inn" øverst til høyre på siden (eller trykk her) trykk så på "glemt passord"
Fyll inn din e-postadresse, om litt vil du få en e-post med en lenke for å velge nytt passord. 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


Jeg har fått en rabattkode, hvordan bruker jeg den?

Logg inn i vår nettbutikk og velg kundesenter. Velg deretter min side, hvor du finner et felt for å legge inn rabattkoder.

Når du har lagt inn din kode vil du se riktig pris på de produktene rabattkoden gjelder for.

Rabattkoder kan også legges inn i kassen, prisen vil da oppdatere seg.

Om en rabattkode gjelder over en tid eller flere kjøp vil den bli lagret og vises neste gang du logger inn.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg tror jeg har en konto hos dere fra før av, men jeg er ikke sikker

Gå til "logg inn" øverst til høyre. Trykk på "glemt passord" fyll deretter inn din e-post.

Om du får melding om at en e-post er sendt til deg, betyr det at en kundekonto er registrert hos oss med din e-post. Du kan videre trykke på lenken i e-posten du har fått og tilbakestille ditt passord.
Får du derimot beskjed om at det ikke finnes noen kundekontoer med din e-post kan du opprette en ny konto.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Kan jeg betale med faktura?

Ja, det kan du!

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Klarna.

 

Kjøp nå - betal etter levering

Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.

  • Få alltid varen hjem før du betaler
  • Alltid 14 dagers betalingsfrist
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven*
  • Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no
  • Mulighet for delbetalinger**

Kredittid er minst 14 dager fra fakturadato. Næringsdrivende kan, når det indikeres i kassen, tilbys en kredittid på 30 dager fra fakturadato. Faktura sendes sammen med leveransen. 

Et fakturagebyr på 0.0000 kr tilkommer per kjøp. Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr på 70,00 kr og en forsinkelsesrente på 8,50 %. 

Kredittsjekk

Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det bli gjort en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk blir foretatt, vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.

Omvandling av faktura til fleksibel delbetaling

På din faktura kan du bli tilbudt å betale et lavere beløp i stedet for å betale hele fakturaen med en gang. Om du velger å betale et lavere beløp enn totalbeløpet, anses dette som en søknad om å endre fakturaen til fleksibel delbetaling (Klarna Konto). Du betaler da i egen takt, men minst 95 kr per måned. Klarna Konto er en rammekreditt som kan benyttes for kjøp av varer og tjenester fra nettbutikker som tilbyr Klarna Konto. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse. Klarna Konto tilbyr forbrukeren mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag samlet på en månedlig faktura, i stedet for å betale hele beløpet med en gang for det enkelte kjøp. Din kredittgrense er som høyst 5000 NOK. Dersom du fikk ditt første kjøp på delbetaling eller betalingsutsettelse godkjent på et beløp som er høyere enn 5000 NOK, er det dette beløpet som er din kredittgrense. Kreditgrense fremgår også på avtalens førsteside. Vilkårene for Klarna Konto fremkommer nedenfor. 

Ved et kjøp på f.eks. 5 000 kr tilkommer ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22% og månedlig administrasjonsgebyr er 45 kr, hvilket utgjør en effektiv rente på 48,56 %. Prisen på kredittkjøpet blir da 6 156 kr med 12 delbetalinger på 513 kr stk. Dette eksempelet forutsetter at delbetalingen skjer over et år.

Dersom det er første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen på et kjøp, er dette kun et tilbud om utsatt betaling. Dette trenger du kun å gjøre første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen. Den faktiske avtalen inngås i forbindelse med at vi sender en kontoavtale til din folkeregistrerte adresse. For å være bindende må kontoavtalen signeres og returneres til Klarna. Dersom kontoavtalen ikke signeres og returneres, vil du ikke være bundet av rammekredittavtalen. Velger du å ikke være bundet av rammekredittavtalen, vil våre alminnelige fakturavilkår gjelde for kjøpet.

Allmenne vilkår finner du her.

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Bruk av personopplysninger

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna bruker personopplysninger først og fremst for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og til markedsføring. Ditt kundenummer hos Klarna er ditt fødselsnummer. Se Klarna sine retningslinjer for personvern for en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer personopplysninger.

Ved å benytte deg av Klarna sine betalingsløsninger godkjenner du at vi anvender dine personopplysninger i henhold til Klarnas retningslinjer for personvern, inklusiv eventuell overføring til særskilt utvalgte samarbeidspartnere eller stater utenfor EU/EØS-området.

* Gjelder bare forbrukerkjøp og gjelder ikke for varer og tjenester som f.eks. flyreiser, evenement og spesialtilpassede varer.

** Mulighet for delbetaling tilbys bare privatpersoner.

Har du spørsmål? Kontakt oss gjerne på tlf 21 01 89 91 alle hverdager mellom 08.00 – 17.00. Ved tvist kan Kontohaver henvende seg til Allmänna reklamationsnæmnden, Box 174, 101 23 Stockholm.

Klarna Bank AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

www.klarna.no

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Kan jeg delbetale min bestilling, og hvordan fungerer det? 

Ja, det kan du hos oss igjennom vårt samarbeid med Klarna.

Les mer om delbetaling via Klarna:

 

Del opp ditt kjøp over 12 måneder!

Betalingsmåten for deg som vil dele opp din betaling over en kortere periode. I tillegg til at du alltid får varene hjem før du betaler, samller du alle dine kjøp på en konto. Dette gjelder også om du har handlet i flere forskjellige butikker via Klarna Konto. Det betyr en eneste faktura uansett antall kjøp.

  • Få alltid varene hjem før du betaler
  • Alle dine kjøp samles på en konto og på en faktura
  • Kjøp nå – betal i slutten av neste måned
  • Et fakturagebyr på 45 kr, uansett antall kjøp
  • 0 % rente, 199 NOK oppstartavgift
  • Du kan når som helst betale hele beløpet på en gang

Ved et kjøp på 5000 kr med Klarna Delbetaling 12 måneder er oppstartavgiften 199 kr. Den gjeldende årsrenten er 0 %, som tilsvarer en effektiv rente på 29,65 %. Kredittkjøpprisen er 5739 kr. Antallet delbetalinger er 12 stykker, og hvert delbeløp er 478 kr. Eksempelet forutsetter at avbetalingen skjer over et tidsrom på 12 måneder.

Dersom det er første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen på et kjøp, er dette kun et tilbud om utsatt betaling. Dette trenger du kun å gjøre første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen. Den faktiske avtalen inngås i forbindelse med at vi sender en kontoavtale til din folkeregistrerte adresse. For å være bindende må kontoavtalen signeres og returneres til Klarna. Dersom kontoavtalen ikke signeres og returneres, vil du ikke være bundet av rammekredittavtalen. Velger du å ikke være bundet av rammekredittavtalen, vil våre alminnelige fakturavilkår gjelde for kjøpet.

Allmenne vilkår finner du her

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Kredittsjekk

Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det bli gjort en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk blir foretatt, vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.

Bruk av personopplysninger

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna bruker personopplysninger først og fremst for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og til markedsføring. Ditt kundenummer hos Klarna er ditt fødselsnummer. Se Klarna sine retningslinjer for personvern for en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer personopplysninger.

Ved å benytte deg av Klarna sine betalingsløsninger godkjenner du at vi anvender dine personopplysninger i henhold til Klarnas retningslinjer for personvern, inklusiv eventuell overføring til særskilt utvalgte samarbeidspartnere eller stater utenfor EU/EØS-området.

Har du spørsmål? Kontakt oss gjerne på tlf 21 01 89 91 alle hverdager mellom 08.00 – 17.00. Ved tvist kan Kontohaver henvende seg til Allmänna reklamationsnæmnden, Box 174, 101 23 Stockholm.

Klarna Bank AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

www.klarna.no

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Varen jeg mottok ble skadet i transport. Hva gjør jeg? 

Om en bestilling har blitt skadet i transport er det viktig at du får notert/gitt beskjed om dette til transportøren (som oftest Bring) når pakken blir levert/hentet.

Ta deretter kontakt med oss på 69137171 eller info@agmshop.no

Ta vare på pakken slik den ble levert, kast ikke eballasje etc. før saken er avsluttet.

Send ikke varen(e) i retur før du evt. har fått beskjed av oss om å gjøre det.

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Hva betyr de forskjellige lagerstatusene?

Hos oss kan du alltid se om en vare er på lager eller ikke, vi har også flere forskjellige statuser for å gi deg mest mulig info om leveringstiden før du bestiller.

 

 

På lager = Varen er på lager hos oss og sendes umiddelbart. Tallet viser hvor mange vi har på lager.

Normalt har du varen innen 1-3 virkedager.


 

 

 

Bestillingsvare = Varen er ikke på lager hos oss.

Antall dager viser tiden det normalt tar fra du bestiller varen til den blir sendt fra oss.

Normalt har du varen 2-5 virkedager etter antall dager som blir vist. 


 

 

 

På vei inn til lager = Dato som står her, viser når varen er forventet inn til oss.

Normalt har du varen 1-3 dager etter ankomstdato som er oppgitt.


 

 

På fjernlager = Varen sendes fra et av våre fjernlager. Tallet viser hvor mange som er på lager. 

Normalt har du varen innen 2-5 virkedager. 

 

 

 

 

 

 

Klikk her for å lese hvorfor vi mener du bør handle hos oss

 


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.